یکی از بیماری های شایع میان آقایان که امروزه با زندگی شهری و تغذیه نامناسب و همچنین فشارهای عصبی، گریبان گیر جامعه شده است، بیماری زودانزالی(Premature Ejaculation Disease)  و همچنین بیماری عدم نعوظ کامل (Erectile Dysfunction)  می باشد. درمان اولیه این دسته از بیماری ها ، با توجه به شدت عارضه توسط پزشکان محترم همکار و به صورت دارویی و مشاوره های روانپزشکی و روانشناسی می باشد. با گسترش این بیماری در جوامع مختلف، درمان نوینی بر پایه امواج صوتی پرقدرت در دسته درمان های فیزیوتراپی ابداع گردیده است. امواج صوتی شاک ویو با انرژی بالا نیروی مکانیکی را بر بافت‌ آلت تناسلی اعمال کرده که سبب افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده، تحریک بازسازی عروق خونی و تسریع بهبودی گردش می شود.

جریان خون برای نعوظ بسیار مهم است. هنگامی که یک مرد تحریک جنسی می‌شود، شریان‌ها عریض می‌شوند به طوری که آلت تناسلی او می‌تواند پر از خون شود. خون آن علتی است که باعث می‌شود آلت تناسلی سفتی مورد نیاز برای دخول به واژن را پیدا کند.

مردی که مشکلات جریان یافتن خون به آلت تناسلی را دارد، ممکن است نعوظ ضعیفی داشته باشد یا ممکن است کلاً نتواند نعوظ داشته باشد.

انواع مختلفی از درمان‌ها برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ، از جمله قرص‌ها، دستگاه‌های ایجاد کننده‌ی خلاء و تزریق به آلت تناسلی وجود دارد.

با این حال، این درمانها معمولاً بر اساس موارد مورد نیاز انجام می‌شود و ممکن است تنها برای یک بار تماس جنسی کافی باشند.

شاک ویو تراپی یک درمان متفاوت است زیرا این نوع درمان مکانیسم نعوظ مورد هدف قرار می‌گیرد به طوری که احتمال نعوظ توسط خود فرد و به تنهایی، بیشتر وجود دارد.

این درمان دارای قابلیت فعال کردن سلول‌های بنیادی در آلت تناسلی است، این ویژگی همچنین به بهبود عملکرد نعوظ و افزایش رشد بافت‌های آلت تناسلی منجر می‌شود. به عبارت دیگر شاک ویو درمانی می‌تواند سایز آلت تناسلی را نیز افزایش دهد! همانند سایر درمان‌های پزشکی، نتایج شاک‌ویوتراپی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اما بسیاری از مردان تنها با یک جلسه درمان نتایج قابل توجهی را کسب می‌کنند. بسته به سن شما، سوابق پزشکی و میزان افزایش سایز مورد نظر شما ممکن است برای به حداکثر رساندن اثربخشی شاک ویوتراپی، این درمان همراه با دیگر درمان‌های بهبود عملکرد جنسی انجام گیرد.

به خاطر داشته باشید شاک‌ویوتراپی برخلاف مکمل‌ها، داروهای “افزایش دهنده سایز” و دیگر درمان‌های تهاجمی‌تر برای بزرگ کردن آلت تناسلی و یا افزایش عملکرد جنسی، دارای مزایای زیر است:

  • شاک ویوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است که در طول یک سری از مراجعات کوتاه در بیمارستان انجام می‌شود و نیازی به آرام بخش یا بیهوشی ندارد.
  • بدون نیاز به دارو و عمل جراحی انجام می‌شود.
  • کاملاً غیرتهاجمی است و عوارض جانبی شناخته شده ندارد و یا عوارض جانبی آن اندک است.
  • یک روش ساده و سرپایی در مطب است.
  • نتایج دراز مدت (بدون دوره بهبودی و یا بهبودی کوتاه) دارد.

تحقیقات علمی در باره اثر گذاری درمان تقویت نعوظ با شاک ویو چه می گویند .

یک مطالعه گسترده در سال گذشته در امریکا بر روی ۶۵٠ مرد انجام شد.

این تحقیقات نشان داد که تقویت نعوظ با شاک ویو کاملا موثر است.

این مطالعه ثابت کرد که استفاده از شاک ویو برای درمان اختلالات نعوظ با بهبود چشمگیرمشکل نعوظ مردان همراه بوده است.

انجمن ارولوژی امریکا در آخرین شماره خود این روش درمانى را انقلابی در درمان اختلالات نعوظ دانسته است.

در حال حاضر تمامی تحقیقات علمی بر تاثیر چشمگیر شاک ویو بر اختلال نعوظ تاکید دارند.

میزان بالای موفقیت شاک ویو درمانی باعث شده تا به عنوان خط اول درمان در اختلالات نعوظ قرارگیرد.

در صورتیکه بیمار به درستی انتخاب شود میزان بهبود عملکرد نعوظ بسیار بالاست.

شاک ویو تراپی به نسبت سایر روش های درمانی متداول جهت بهبود عملکرد آلت تناسلی اثرات درمانی بهتری داشته و نتایج درمانی آن ماندگارتر است. برای انجام درمان با شاک ویو ژل مخصوص بر روی منطقه مورد نظر مالیده شده و سپس پروب دستگاه برای هدایت امواج، روی پوست قرار داده می‌شود. زمان بهبودی و فرایند درمان با شاک ویو بسته به شرایط بیمار و تشخیص فیزیوتراپیست متفاوت خواهد بود.

برخی بیماران پس از 10 جلسه درمانی شاک ویو تراپی احساس بهبودی داشته و برخی دیگر از بیماران نیازمند چندین جلسه درمانی با شاک ویو هستند.

کلینیک تخصصی فیزیوتراپی نوبهار از دستگاه شاک ویو Storz ساخت کشور سوئیس و آلمان بهره می برد که پیشرفته ترین شاک ویو تولید شده در جهان می باشد.